CONSCIOUS LIFESTYLE
Interviews

CECILIA TRONO

Cecilia is my French little sister. When I left Italy in 2002 to move to Paris for my intership at Vogue, I rented a room in Rue Claude Bernard in the 5th arrondissement and I shared my life with a whole new family, who are my French family ever since. Little Cecilia is now a beautiful and strong young woman like her mum (who I love to bits).

What I found inspiring in her is her artistic vibe: from music to drawing and painting there’s nothing she does without involving her natural talents and her biggest passions. I am also always so inspired by the confidence she has despite her young age. In fact she knows exactly what she wants and she makes her steps to get there with extraordinary intelligence and ease. I am so proud of her! I wish I had known all that about myself before and I hope my daughter will be like her: pure, free and bold.

What’s your name? Cecilia Trono

Where are you from? Paris

Where do you live? Paris

What’s your age? 20

What are your talents? Playing violoncel & guitar, singing, drawing, making sculptures

with soap and making good carrot cake

What do you do for living? I am a student in arts and I want to become a set designer

What inspires you? Books like Catcher in the Rye from Salinger and Just Kids from

Patti Smith, the Movie Into the Wild and travelling

What is your contribution to the world? Cheerfulness

What is important to you? Family, Arts, Friends, Open mindness

What is your biggest dream? Becoming a successful set designer while being able to

keep playing music and singing as much as I am doing now

Cecilia Trono art Work available now on Etsy

Cecilia Trono art Work available now on Etsy E

———————————————– ITALIAN VERSION ———————————————–

Cecilia è la mia sorellina francese. Subito dopo la mia laurea, nel 2002, ho lasciato l’Italia per trasferirmi a Parigi a lavorare per Vogue. Affittai una stanza in un appartamento abitato da quella che sarebbe diventata la mia famiglia francese, e cominciai a condividere la mia vita con una famiglia tutta nuova, composta da mamma tunisina, papà italiano e due bellissime bimbe: Aurelia di 4 anni e Cecilia di 8 (Lorenzo sarebbe arrivato dopo…).

L’allora piccola Cecilia è ora una giovane donna, bellissima e forte come la sua mamma, a cui voglio un bene infinito.

Ciò che mi ispira in lei è la sua vena artistica: dalla musica, al disegno, alla pittura non c’è cosa che faccia senza grande talento e passione. Nonostante la sua giovane età è molto sicura di sé, sa esattamente ciò che vuole e si impegna per raggiungere i suoi obiettivi passo dopo passo con grande umiltà, intelligenza e maturità.

Ricordarla bambina e guardarla oggi mi fa sentire così fiera di lei!

Mi sarebbe piaciuto avere quella chiarezza alla sua età e spero che mia figlia diventerà come lei: pura, libera e audace.

Come ti chiami? Cecilia Trono

Di dove sei? Parigi

Dove vivi? Parigi

Quanti anni hai? 20

Quali sono i tuoi talenti? Suonare il violino e la chitarra, cantare, disegnare, fare sculture di sapone e fare deliziose torte di carota!

Che mestiere fai? Sono studentessa in arte e voglio diventare una scenografa

Quali sono le tue fonti di ispirazione? I libri, come Il giovane Holden di Salinger e Just Kids di Patti Smith, il Film “Into the wild” e viaggiare

Qual è il tuo contributo nel mondo? La mia allegria

Cos’è più importante per te? La mia famiglia, l’arte, gli amici e l’apertura mentale

Qual è il tuo sogno più grande? Diventare una scenografa di successo e continuare a cantare e a suonare come faccio adesso

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*